Bärplockning

Vakna halv 9 imorse och före 10 var vi påväg för att plocka blåbär :) första stället vi plockade på var inte alls bra. Dåligt med blåbär men en hel massa ormar. Sambon trampa nästan på en så den "steg upp" och fräste och sambon gjorde ett stort hopp, haha. Jag vågade inte gå nånstans då på det stället, jag är rädd för ormar i skogen men inte annars har jag märkt.
Nåja, vi flyttade på oss lite, dåligt med blåbär men en massa lingon, plockade lite blåbär så kom sambon och muttrade nåt om slingerdinger nånting, han hade stött på en till orm men den gången gick jag faktisk lite hit och dit och plockade. Vi flyttade oss igen, långt borta denna gång, hittade mycket blåbär, men jag såg en groda så det tog länge innan jag vågade mig i skogen och plocka. Jag är faktiskt rädd för grodor, det var jag inte när jag var liten menmen. Vi plockade lite mer än 10liter på ungefär en halvtimme så vi var väl nöjda. Skulle ha gått lättare att plocka lingon men mamma vill ha blåbär så :)
Imorron ska vi till mammas och pappas, vi ska få godis de köpt åt oss från Sverigebåten, hehe. Och mamma ska få sina blåbär.
På lördag ska vi väl kanske plocka mera bär, jag skulle inte orka för jag får ont i mina knän, förr när jag red så brukar jag alltid lyckas med nåt så hästarna antingen trampade eller sparkade mig på knäna så jag får riktigt ont om jag anstränger mig mycket eller något.
Men nåja, det är väl bara bra för mig att få lite motion så jag får väl ta och plocka bär på lördag då, jag och pappa ska även ha kalas på lördag och jag är inte på humör för att vara lila eller ha ont då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0