Könfixerade?

Vakna redan runt 6 imorse, hade riktigt hemskt ont ovanför magen. Gick runt lite, "gungade" och försökte ligga men det hjälpte inte. Runt 9 somnade jag igen, var så utmattad. Har nog känt av lite av smärtan hela dagen faktiskt, pickar till lite ibland.
Bebis höll på att sparka hela morgonen, och sparkarna slapp oxå dit jag hade ont så ville bara h*n skulle sluta sparka då.
Vakna sen runt 12 så blev inget bärplockande idag, ska väl plocka imorgon då och så på fredag hälsa på mamma och pappa :)
Hade tänkt städa idag, men får se om jag tar det lite senare känner nämnligen inte för att anstränga mig riktigt idag, om jag inte har ont imorgon ska jag städa :) vilket jag troligtvist inte gör ändå, haha xD
Annars så börjar jag bli riktigt irriterad på att folk alltid frågar vad det är för kön på barnet och, hör och häpna, VAD JAG VILL ATT DET SKA VARA FÖR KöN!? Jag undrar bara, HUR kan man fråga något sånt? :O Ärligt talat så blev jag chockad första gången jag fick den frågan, jag var i vecka 8 då. VECKA 8!! Det var väl först tredje gången jag blev riktigt förbannad av den frågan, ÄR DET ALLT FOLK TÄNKER PÅ?!
Jag bryr mig inte i vad det är för kön, jag vill ha ett frisk barn! Visst kommer jag älska bebisen mer än något annat fastän det nu inte skulle vara friskt, det är ju MITT BARN! Och att det är flickor som frågar vad jag vill ha för kön gör mig inte mindre chockad. Även sambon har fått frågan vad han vill ha för kön, men bara av flickor.
Vad är det för könfixerad värld vi lever i? Jag spränger ju om jag får frågan en gång till! Jag bryr mig inte alls i vad det är för kön, det är ju min lilla bebis. Visserligen är jag ju lite nyfiken, vem skulle inte vara det? Men det gör inte så att jag verkligen måste veta vad det är för kön.
Alla säger dock att det är en flicka, fått höra att det är en flicka pga att hjärtat slår snabbare än 140, men det slog faktiskt under 140 andra gången vi fick höra. Och fått höra att det är flicka pga min mages form, den har samma form som min mamma hade när hon var gravid. Sen så är jag sugen på ungefär samma saker som mamma när hon var gravid. Jag tror inte man kan säga vad ett barn är för kön pga vad man äter, hur hjärtat slår, magens form, hur man mår. Jag har mått bra under graviditeten, jättebra, och det gjorde mamma också.
Ens graviditet blir ju ungefär som ens mammas, det visste ni väl? Så min bebis kan vara pojke och den kan vara flicka, lika stor chans för båda könen och jag kommer älska mitt barn OAVSETT vad det är för kön!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0