Rådgivningsbesök

Rådgivningsbesöket gick väl som det skulle. Blodtrycket hade blivit lite bättre, 110/60, HB-värdet hade sjunkit jättemycket, 107, jag hade gått upp för mycket i vikt tydligen, har gått upp 9.5kg sen inskrivningen men det e väl bättre att gå upp lite för mycket än för lite? Sen så brukar hon alltid klaga på hur jag går upp, antingen för lite eller så för mycket finns inget lagom tydligen... SF-måttet var 26, sist var det 20. Och bebisens hjärta slog 137-138 :) Bebisen låg ännu med huvudet neråt, vilken h*n redan gjorde i början av vecka 20. Fick oxå en lååååååång föreläsning om fixering och rörlighet och mittiallt började hon "hääääär e huvudet så du kanske måste kissa ofta och häääär e baken och hääär e föttern... ÅHÅ nu fick jag en spark, jaa hehe.. jag väckte bebisen... Och ja, visst e det underbart med sparkarna? Man kan känna hela foten blablabla..." Jag förstår nu att jag inte har varit trött när vi ska på rådgivningsbesöken, utan man förstår helt enkelt inte vad hon pratar om! Likaså när hon fråga om det var hon jag var till förra gången som tog blodprovet på mig eller om jag var till labben, när jag sa att det var hon jag var till förra gången började hon då babbla om att "blodkärlen är så små i början av graviditeten men de blir större sen..." Kanske det, men hon som tog blodprovet sa nog att jag har så små blodkärl så det var mycket svårt...
De ska ringa mig från rådgivningen här och säga när det börjar någon ny föräldrakurs fick jag höra. Och så ska vi tydligen börja ställa iordning inför bebisens nedkomst, REDAN!! Ta hit sängen, vagnen, badbalja och köpa nappflaskor, kläder och allt... Borde jag kanske börja tvätta kläderna redan oxå kanske då? PFF! Jag hade tänkt vänta tills oktober med allt det, eller kanske mer att mamma hade tänkt jag skulle vänta så länge. Lika bra att mamma sa i början att jag inte får köpa nånting innan vecka 16. Haha, vecka 16 var längesen och jag har faktiskt inte köpt något alls. Hade nog inte heller några planer på att göra det ännu heller.
Nåja, efter rådgivningbesöket var vi in till staden en sväng, köpte degblandare med multifuntion ungefär. Hade mixer och köttkvarn oxå :) så blev det en bärrensarsak och några plast"burkar" att förvara cornflakes och havreflingor och sånt i.
Var sen och fixa ett kort till TV:n så vi kan se svenska kanaler oxå och så nästa vecka kommer väl frysen :)
Åkte och hämta potatis från sambons mamma och pappas så vi var där en stund och nu har jag kokat potatis och ätit och sambon sover. Sa åt honom för snart en timme sen att maten är klar, men han ska tydligen sova :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0