Fredag

Var ut och testade barnvagnen idag, gick riktigt bra och Adela somnade direkt hon hade fått på sig alla kläder. Hon somnar alltid när man sätter på henne mycket kläder.
Magen bråkade med henne inatt och imorse. Alltid efter att hon ätit så börjar hennes mage bråka. Jag tror det kan vara för att hon inte får upp all luft hon sväljer då hon äter. Så inatt kämpade jag på länge med rapningen, så länge att jag fick en stor spya i håret och på axeln som sedan rann ner längs benet, mums. Adela somnade direkt efter att hon spytt och jag fick gå och duscha. Förstår inte varför hon alltid satsar på att spy ner mig och alltid på natten.
Nåja, hon sov någon timme, vaknade och fick ny blöja och så åt hon och så skrek hon igen. Åt och skrek, åt och skrek, åt och skrek. Så tog sambon och gick runt med henne lite men han pratade så fult och lät så arg så jag blev riktigt arg på honom och skickade honom att sova igen. Han sov nog inte utan låg bara i sängen. Adela skrek och försökte få ut den dumma luften ur magen, det gick inte så bra. Och jag försökte få henne att rapa men det gick inte heller och så den där förbannade katten vi har hoppade på Adelas fot!! Han åkte ut snabbt och fick åka på en lång flygtur. Han brukar inte vilja vara så nära henne så jag tänkte inte mer på att han satt en bit från henne. Så han får aldrig mera komma nära henne sålänge hon är såhär liten. Men tillsist fick sambon henne att somna och då fick jag oxå sova lite till.
Fick ett konstigt brev på posten och nu vet vi inte vad Adela har för personsignum. I rådgivningskortet står det en sak och på dop-pappret står det en annan sak. Likaså måste man tydligen ha två faddrar nuförtiden och man får inte döpa sin unge till vad som helst. Fanns en massa "regler" till vad man ska tänka på då man ska döpa sin unge. Jag blir mer och mer säker på att jag inte vill döpa henne men det går inte för sambon. Hon måste döpas. Nåja hon får väl bli det då, men eftersom jag inte vill att hon ska döpas så vill jag faktiskt inte fixa allting vilket jag faktiskt måste...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0