Fredag

Jobbig natt igen. Adela har kolik och nu är det inte bara på natten hon skriker.
Var så slut då jag steg upp med henne inatt så jag orkade bara inte. Jag la henne i vagnen och så satte jag mig och grät. Jag har inte längre tillräckligt med mjölk så hon ska kunna äta sig helt mätt och det gör sjukt ont att amma nu. Det är inte någon inflammation utan det är helt enkelt mjölken som håller på att sluta komma då hon äter så sällan. Ska börja ge ersättning då hon inte är nöjd med den mängd hon får av mig. Misstänker det snart blir att sluta amma helt, tycker inte det är värt att nästan gråta då det gör så ont.
Var till rådgivning idag igen, det skulle kollas naveln och svampen på baken. Naveln var bra och hade tagit ihop och fast vi bara är inne på dag två på daktarin-kuren så har svampen redan blivit bättre, skönt. Adela passade även på att le riktigt, riktigt stort åt ena rådgivningstanten.
När vi kom hem från rådgivningen fick jag bli arg direkt. Vad såg jag på golvet om inte den tredje sönderbitna nappen! Kattjäveln flög ut snabbt och han har inte fått komma in ännu. Jag orkar inte med skrikande Adela, hemsk katt och att vara trött. Det värsta var ju att jag hade lämnat nappen i vagnen och flyttat vagnen så katten inte hade något att hoppa in i vagnen från, men han slapp upp i vagnen och tog nappen. Så imorgon blir det att åka och köpa nya nappar och ersättning. Ska se om jag hittar magdroppar åt lillan oxå så ska vi testa det. Hoppas vi hittar och att det hjälper hennes onda mage.

Kommentarer
Postat av: Wirrie-bell

har du provat med bröstpump? Jag vet att min kompis som hade en son och hon beskrev den tiden lika som du beskriver nu, med att han åt för sällan så att mjölken började ta slut, och för henne fungerade det med bröst pump och pumpa ur mjölk så att det höll igång :)

2011-12-16 @ 18:03:15
URL: http://wirrie-bell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0