Juldagen

När sambons mamma var hit med fler julklappar hade jag Adela att ligga på mage på golvet(på fårskinn och filt) och hon låg och höll upp huvudet så högt och tittade på allt möjligt, hon var lite sur då hon inte slipper framåt ännu. Adela råkar vara en tös som vill att allt ska hända direkt och hon vill slippa och se runt sig och hon blir riktigt arg om det inte går som hon vill, så hon är så arg över att hon inte slipper framåt men hon blir gladare om man håller händerna så hon kan sparka på händerna och då slippa lite framåt. Hon försökte och försökte slippa framåt, så tog hon en paus och så vände hon sig från mage till rygg och då blev hon riktigt, riktigt arg hon skrek och skrek och skrek så jag vände henne på mage igen och hon fortsatte vara arg och försöka slippa framåt och då vände hon sig till rygg igen, men andra sidan denna gång och då var hon så arg så det var bara att glömma ha henne på mage mer.
Och dagen till ära kom hennes första "aaaaaoooo"-ljud och likaså första medvetna léendet tror jag. Hon sken upp som en söt liten sol då jag och hennes farmor skulle byta blöja och hon såg oss. Vi kom nyss från sambons morbrors och hon har varit i alla möjliga människors famn så hon blev så glad när hon såg två bekanta ansikten så hon log så stort att jag blev alldeles otroligt extremt enormt lycklig, min fina, fina flicka :)
Alla som sett henne tycks bli så charmade av henne, fått höra hur många gånger som helst idag att vi ska lämna henne åt dem ifall vi ska och handla någon gång, och de vill sköta och "SÅÅÅÅ SÖÖÖÖÖÖÖÖT!!!"
Mitt lilla charmtroll :') <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0