Lista

När fick du reda på att du var gravid? 18 mars 2011
Blev det en chock? Egentligen inte, hade på känn att jag var gravid.
Hur gammal var du? 17.
Hade du mycket halsbränna? Hade det inte alls. 
Spydde du mycket? Aldrig.
Var det någon favoriträtt som ändrades? Nej, jag började bara äta mer av allt.
Hade du mycket foglossning? Nej.
Hade du sammandragningar? Oja.
Ditt sf mått som störst? 33cm.
Har du fått bristningar? Jag ser ut som en zebra på låren, rumpan, brösten och sidorna av magen.
Trodde du att det var en pojke eller flicka? Ibland trodde jag det var en flicka och ibland att det var en pojke.
Vad hoppades du på? En unge ;)
Hade du mycket vätska i kroppen? Jaa, i slutet gick jag upp runt 1kg/vecka och nästan allt var vätska.
Hur mycket gick du upp i vikt? Strax över 20kg.
Hur ser du på graviditeten idag? Jag har ännu inte riktigt förstått att jag har varit gravid, haha.
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Jag tänkte inte alls på hur jag ville ha det.
Gick du över tiden? Egentligen inte, BF blev flyttat till 21.11 efter UL och enligt senaste mensen var BF 21.11 men rådgivningsgummans dator räknade det till 20.11.
När började din förlossning? 20.11
Hur lång tid tog det? 17 timmar och en minut.
Hur mycket var du öppen när ni kom in? 3cm.
Vad tyckte du var jobbigast? Krystandet, trodde inte det skulle gå och så ville jag inte vara med mera då det gjorde så ont.
Var du rädd för något? Att något skulle vara fel med bebis, att jag skulle gråta eller skita på mig.
Grät du? Nej.
Skrek du? Nej, gjorde för ont för att det skulle gå att skrika.
Tog du nått smärtstillande? Lustgas, spruta i rumpan och epidural.
Blev du sydd? Ja.
Dragen med sugklocka? Nej.
Hur många var inne i förlossningsrummet? Tre barnmorskor(två var med när jag krystade), läkare som satte epidural och sambon.
Hade du någon nära med dig? Sambon.
Hur stor var bebisen? 3715gram och 50cm.
Blev det en pojke eller flicka? Flicka.
Vad fick han heta? Vi har lite svårt att bestämma oss men jag tror det blev att hon får heta Adela.
Hur ser du på förlossningen idag? Det var så mycket lättare än vad jag hade trott, mycket mindre blod och vart smärtan försvann precis när lilltösen kom ut sitter jag ännu och funderar på.
Var allting värt det? Jodå :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0