Lördag

Adela börjar bara vara mer och mer vaken nu och hon blir bara större och större. Långa ben har hon oxå.
Hon äter sällan men mycket och magen fortsätter bråka med henne. Värst är det på morgonen efter att hon ätit. Hon skriker i flera timmar då. Men det är lättare att få tyst på henne nu när vi vet hur vi ska bära henne då hon är ledsen.
Idag var sambons mamma och sköta Adela när jag och sambon skulle till stan och handla, pappa ringde och sa då att de stänger redan 6 och vi kom in till stan 5 före 6. Men i Nykarleby fanns det butiker som hade öppet, men då hittade vi inget vi skulle ha istället. Eller vi orkade väl inte bry oss då mera så det fick vara.
Adela hade sovit hela tiden vi var borta, vilket jag visste hon skulle göra. Det var inte alls svårt att vara utan henne, men jag har bara läst om hur svårt folk tycker det är att vara utan sina barn i början så jag fick lite skuldkänslor. Men varför skulle det behöva vara jobbigt att vara utan sin unge en liten stund?
Sambons mamma erbjöd sig att komma en annan gång och sköta igen så vi då kan åka till stan och handla. Jag är i stort behov av hårfärg, hatar den gula färgen på mitt hår, hemsk utväxt får jag oxå så jag ska färga håret brunt och låta det vara brunt hela tiden. Mitt stackars hår har fått lida klart nu har jag tänkt.
Imorgon ska vi och hälsa på mamma och pappa, får hoppas Adela är tyst och snäll hela vägen dit och hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0