Måndag

Jag slapp och sova först 5 imorse och har bara sovit ca en timme. Sambon gick runt och svor och var arg, Adela skrek hjärtskärande och kattjäveln sprang runt och pipade(han piper istället för att jama som en normal katt). Det värsta som skulle kunna hända idag hade hänt, ERSÄTTNINGEN VAR SLUT! Och jag hade ammat inatt = ingen mjölk som räckte till att få Adela ens lite mätt. Jag skickade iväg sambon för att se om någon butik hade öppet så han kunde köpa ersättning, han var borta länge och Adela skrek tills hon somnade, det var så pass länge att jag nästan började gråta. Jag som redan känner mig dålig när hon skriker och jag inte får tyst på henne, det är DUBBELT värre när jag inte har mat åt henne. Redan på BB var det för lite då hon äter så sällan, istället är det stora mängder hon äter. Jag försökte nog en tid med att väcka henne för att hon skulle äta, men hon sög bara lite, lite och så somnade hon och varför skulle jag tvinga henne att äta om hon inte vill.
Tyvärr hade ingen butik öppen, men Adela hade ju iaf somnat så det var ju tyst. Och jag skickade just iväg sambon igen, han ska se om ABC har öppet, för vi behöver verkligen ersättning. Vi ska till min mosters idag och jag vill inte att Adela ska skrika hela tiden, som hon ändå tycks göra när vi är borta.
Sådär annars har jag påriktigt börjat fundera om det är vår nu, jag skulle inte bli det minsta förvånad om det faktiskt är vår nu. Betyder det att det blir vinter i sommar då? Jag funderar på sjuka saker när jag ändå inte har något alls att göra. Och ännu värre är det väl då jag skrattar åt saker som egentligen inte är det minsta kul, jag tror jag kanske sover för lite. För nån vecka sedan höll jag nämnligen på att skratta ihjäl då jag hörde "frigolit" när gubben som sa det petade på styrox.
Annars så blev jag lite ledsen när jag vägde mig på jul, jag har bara gått ner 12kg ännu av de 23.6kg jag gick upp. Magen är stor och hängig, röven e enorm och låren är enorma, jag får inte knäppt ett par byxor som är två nummer större än det nummer jag hade innan jag blev gravid, eftersom en knapp är vid magen... Men de byxor jag hade innan jag blev gravid fick jag både på mig och fast men då fläskar röven, magen och "kärlekshandtagen" så långt över att jag ser ut som överjäst bröd i brödform med en massa bristningar. Måste skärpa mig med att röra på mig.
Jag är faktiskt tjockare nu än dagen efter förlossning!!

Fast nej, det är jag inte alls, jag bara inbillade mig som tur :)
Men jag får faktiskt ha stor mage ännu, jag var ju enorm i slutet av graviditeten.

Allra sista magenbilden. Där inne gömde sig en liten Adela som vinkade så glatt åt oss på de två första ultraljuden(som även var de enda vi fick se på skärmen).

VILKEN LITEN PLUTT!!!!! Kläderna var i storlek 50 och idag får jag ta och rensa bort alla kläder i storlek 50! Och den där bilden är ändå bara 5 veckor gammal. Lilla Adela är inte så liten längre... Där var hon så liten och lätt, nu är hon så lång och tung(ursäkta men hon går upp "för mycket" enligt mödrarådgivningsgumman eftersom hon sa att en bebis får endast gå upp 150gram/vecka och Adela gick upp 310gram på en vecka). Och hennes hår bara växer och växer och blir tjockare och det dyker upp nytt hår lite här och där på huvudet, det tycks inte falla bort som barnmorskorna sa att det kan göra :)

Stor flicka med liten pyjamas :)


Kommentarer
Postat av: Alexandra

150 gram/vecka? Min flicka är 4 veckor och har gått upp 300-375 gram/vecka. Men barnmorskorna här har inte sagt ett ljud om det, utan sagt att det är bra och helt normalt! =)

Söt tös du har!! =)

2011-12-28 @ 23:19:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0