Onsdag

Det var en jobbig natt inatt. Adela skrek och skrek och skrek. Jag ammade, ammade och ammade fick en liten spya på axeln, den jag fick natten innan var mycket större, då rann det längs axeln och benet. Nåja, sambon bar henne och klappade henne på baken och hade henne att ligga på mage på hans ben och vem vet allt vi försökte. Då hon skriker måste man byta sätt att bära henne hela tiden, då glömmer hon bort att skrika en stund. Testade sedan att amma lite till så hon åt en skvätt, slutade och skrek allt vad hon kunde, illröd i ansiktet och bara skrek och skrek. Åt lite till, slutade och skrek. Hade henne att rapa och så satte sig sambon och titta TV med henne, då somnade hon. Efter fyra timmar av skrik. Hon vaknade 06.42 fick ny blöja och mat. Hon skrek och skrek och skrek och skrek. Skrek lite till och åt, slutade och skrek. Åt, slutade och skrek. Åt, slutade, pruttade och skrek. Jag försökte trösta och få henne att vara tyst så sambon skulle få sova, hon bara skrek och skrek. Jag kände mig dålig, det känns hemsk att inte kunna trösta sin unge. Men jag luktar bara mat. Jag är mat, jag hatar att amma då jag inte kan trösta henne. Sambon vaknade, hade henne att rapa och hon bara skrek. Jag bestämde mig att aldrig, aldrig mer sätta chilisås på ris sålänge jag ammar. Sambon gick och titta TV med henne och hon bara skrek, jag somnade och vaknade då hon skrek. Sedan blev hon tyst, jag somnade och sambon kom och sova. Adela hade bara skrikit lite över en timme imorse.
Vaknade 11.25 då det ringde på dörren, bara att hoppa upp, dra på sig kläder och öppna. Barnrådgivningstanten kom på besök så nu är vi inskrivna i barnrådgivningen och nu fick vi veta Adelas personsignum.
Adela blev klämd på, petad på huvudet, fick reflexerna testade och vi fick D-vitamindroppar som vi nu börjat ge åt henne. Adela blev vägd och hon väger hela 4 kilo nu! Hon går upp mycket och då var det ändå flera timmar sedan hon åt när hon blev vägd. Stor flicka har vi allt. Blev lite navelputsning och titta på de röda prickarna hon har på baken. Och hon skrek och hon kissade på vågen. Hon kissar nästan alltid när man tar av blöjan.
Barnrådgivningstanten tycker jag mer om än mödrarådgivningstanten. Hon sa inte att Adela gått upp för mycket, utan att hon går upp jättebra så jag är glad och nöjd :) Jag var själv en tung och matglad bebis. Sambon då igen trodde att någon skulle äta upp maten för honom så han åt snabbt. Det gör Adela oxå, snabbt och mycket. Mödrarådgivningstanten hade sagt åt mig att när hon ätit 20minuter så ska jag ta bort henne, då är hon mätt. Men jag låter Adela äta tills hon själv slutar. Ibland blir det bara någon minut och ibland kan det vara en timme, men då med små pauser. Jag får henne inte att släppa om hon inte vill och inte vill jag ta bort henne heller.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Har hon kanske kolik? Min syster hade det som bebis från 5 på eftermiddagen till 4 på natten varje dag. :/

2011-12-08 @ 21:04:29
URL: http://www.zackariaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0