Rådgivningsbesök

3 veckorskontroll var vi på idag. Adela väger nu 4310gram, sist vägde hon 4000gram och det var för precis en vecka sedan. Och så är hon 53.5cm lång, hon var 50cm när hon föddes. Huvudomkretsen är 36cm och det var 35cm då hon föddes.
Naveln penslades med lapis så den ska läka det där sista nu. Och så utslagen på hennes bak visade sig vara svamp så vi ska börja smörja med daktarin. Annars så följer hon bra med med blicken och hon är jättestark i nacken. Reflexerna var bra och hon har bra och fin hud. Och vi fick höra mer att hon har så mycket, härligt och tjockt hår och hon är så fin så fin, oj vad glad man blir av att höra det!
Fick en hemsk överraskning när vi kom hem, kattjäveln satt i barnvagnen och tittade oskyldigt på mig. Han fick en rejäl flygtur ut och inte kommer han in igen på flera timmar! Han ska verkligen inte vara i barnvagnen! Och så inatt fick jag gå och ta tutten av honom. Den där förbannade katten är på alla bord han slipper på på natten. Jag blir rent av galen på honom! Men jag får skylla mig själv då jag ville ha katt, men jag visste faktiskt inte att en ensam katt blir såhär hemsk. Då jag var liten hade vi utekatter, de var snälla vad jag kan minnas. Likaså alla katter de har vid sambons föräldrars är ju jättesnälla. Men då är det inte en kattunge som de har där, de har tre vuxna katter. Men då de hade kattungar så lekte de med varandra så de verkade ju snällare och lugnare. Om ett år kanske Max har lugnat sig och är stor och tjock och snäll. Om ett år. Får försöka stå ut, men det är inte lätt. Hittills har det varit jobbigare att ha en katt än att ha en unge, men det lär väl ändras så småningom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0