Torsdag

Igår sov vi vid mammas och pappas, mamma skulle ta hand om Adela på natten så jag skulle få sova en hel natt, och det är ju klart att Adela sov hela natten då! Jag sov till klockan 12 och det var så skönt! Vaknade nog någon gång under natten av att Adela hade något ljud för sig och det kändes konstigt och hemskt att inte vara med henne på flera timmar, det kändes fel även fast jag behövde vara ifrån henne för att orka igen.
Jag och lillasyrran åkte till storasyrrans igår och så åkte vi till stan. Jag behövde nya kläder då jag använde mina vanliga kläder under graviditeten, och jag var ju inte direkt liten. Och Adela hade nästan inga kläder i storlek 62 så blev att köpa något åt henne oxå. Och nya tuttar då katten tagit ännu en.
Idag sov Adela till 4, vaknade och åt och sedan vaknade hon igen runt 6 och bara skrek. Sedan åt hon lite till och sket ner sina kläder. Efter det fortsatte hon att skrika och hon åt lite till och fortsatte sedan att skrika och då började klockan närma sig 11 så jag fick ta och dra på mig kläder och ställa så Adela skulle vara klar att bara trycka ner i vagnen och åka till rådgivningen. Hon somnade direkt jag la henne i vagnen och sov hela vägen till rådgivning, där i väntrummet fanns så mycket att titta på så henne huvud gick åt alla vägar det bara går och när hon inte kunde se på allt på en gång började hon skrika igen. Hon skrek nästan under hela tiden vi var där. Denna rådgivningstant sa att Adela växer bra och får tillräckligt med mat. Hon väger nu 4980gram och är 56cm lång och huvudomkretsen är 37.7. Vi ska börja ge henne rela-drops och disflatyl så kanske magen blir bättre.
Men även denna rådgivningstant hade något att klaga på, ersättning. Eftersom jag kan amma och har mjölk ska jag inte ge ersättning för man kan inte ha för lite mjölk. Nähäpp, så det är Adela som inte var nöjd med det hon fick när jag helammade då? Jag sa att hon sover mycket bättre sedan hon börjat få ersättning. Men det är tydligen inte tillräckligt bra det ändå. Men jag orkar inte bry mig, det är mitt val om jag ammar eller ger ersättning och jag ska inte behöva höra att jag gör fel, det var ändå tillräckligt jobbigt när jag bara ammade och Adela verkar inte må det minsta dåligt alls av att få ersättning.
Passade även på att köpa en systemkamera i tisdags, sambon har länge velat ha en och jag blev ju så avis på lillasyrran då hon fick en. Köpte den sista som lillsyrran har och den var billig för att vara en systemkamera. Men jag och sambon är mycket nöjda. Jag är väl mer nöjd än sambon då han hellre vill ha en Nikon-proffsig med en massa objektiv och stativ och allt och lite till, extra blixtar och allt som finns och lite till. Det börjar vara lite för dyrt och för bra för att jag skulle ens våga titta på en sådan. Nej, det är vår första systemkamera och det behöver inte vara någon jättedyr med en massa objektiv.

Adela på julafton :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0