Aj

Har inte riktigt kunna sova inatt. Har väl knappt sovit två timmar, gör för ont för att jag ska kunna sova. Och sambon har tittat på supernatural så han drömmer mardrömmar och sätter sig upp i sängen ibland och har helt panik. Det är jobbigt för mig att ligga brevid honom då, jag har sagt att han ska sluta titta på supernatural men tydligen fattar han inte att jag tycker det är hemskt att sova brevid honom när han drömmer mardrömmar.
Så istället för att ligga brevid honom, ha ont och samtidigt vara berädd på att han när som helst hoppar upp och är livrädd, så steg jag upp och håller Max sällskap. Max blev annars av med 5 av 7 "familjemedlemmar" i torsdags. Kändes mycket konstigt att bara se två sovande katter igår när vi var och hälsa på sambons mamma och pappa.
Annars så kom sambon på att det ser riktigt kul ut när jag har en sammandragning, han sa att man ser ju exakt hur bebis ligger då så kommer väl någon bild av det så småningom. Kul att någon tycker det är kul, tycker bara det är jobbigt just nu.
Hade mycket tid att fundera igårkväll och nu först kom jag på hur jag riktigt reagerade när jag såg två sträck på graviditetstestet. Första sträcket kom ju direkt och jag hann tänka "YES!", så började det andra - mycket långsamt, att synas. Stod och skrattade och log som ett fån, tänkte att jag kan bli gravid i framtiden. Sedan kom jag på att jag var gravid, testet var positivt då, det visade inte framtiden utan vad som var exakt just då. Då fick jag panik, tänkte att jag måste göra abort snabbt så mamma och pappa inte får reda på det. Jag hann bli rädd att sambon skulle dumpa mig och att mamma och pappa skulle få reda på att jag var gravid. Jag frös fast det brände under huden och önskade tiden gick att spola tillbax. Sambon såg på mig direkt jag kom ut från wc att testet visat positivt, ändå frågade han om jag var säker på att det var positiv. Jag var inte hemma på hela helgen och var livrädd att komma hem sedan på söndagen. Märkte även då att jag absolut inte skulle klara av att göra abort och sedan inte säga åt mamma och pappa. Det var en plåga att sitta med dem när de inte visste.
Jag var ju så dum så jag tänkte att det skulle inte hända mig, jag har aldrig riktigt trott att jag någonsin skulle bli mamma. Jag är ju jag, hur skulle jag kunna bli en mamma. Men snart är jag det. Bebis är beräknad om exakt två veckor, har inte bebis tittat ut inom 24 dagar så blir jag igångsatt, om mindre än en månad är jag mamma. Fast jag vetat om bebis i snart 8 månader så kan jag ännu inte tro det. Fastän jag nog visste att jag var gravid innan jag testat mig så kan jag ändå inte tro att jag faktiskt ska bli mamma. Jag minns att jag var sjuk tisdagen 15:e mars och jag brukar inte vara sjuk. Jag hade även svettats som en gris fastän jag stod i frysen i skolan, mådde illa när jag rökte men tänkte att jag inte kunde sluta innan mamma och pappa visste, annars skulle de ju fatta då jag vägrat sluta förr. Och jag var så sugen på ananas, det är jag ännu, inte som i början då jag var helt galen och skulle ha kunnat äta hur mycket som helst, nu kan jag trycka i mig en hel ananas och så är det bra så.
Långt inlägg, men jag har så tråkigt, och kan som sagt inte sova. Luktar lite kattskit så ska gå och titta så inte katten har skitit här, då blir det godnatt. Sambon accepterar inte att katter skiter inomhus(nog på lådan men inte på golv eller möbler).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0