Måndag

Katten har varit så omöjlig idag, elak och gjort allt han inte får. Har jagat honom runt i lägenheten med tidningen i handen. Fick tag på honom då han var i full färd med att försöka äta gardin och slängde in honom på wc där han fick sitta tills jag nästan kissade på mig. Som tack hoppade han sedan på mig bakifrån, jag blev så arg och skakade tydligen på tröjan så hårt att han flög till andra änden av rummet, han rusade runt runt runt och skulle jag ha fått tag på honom skulle vi nog vara kattlösa igen. Blir galen på den där saken! Och direkt sambon kom hem var det ju världens snällaste kisse igen. Vad är felet med honom?! Sambon tror väl påriktigt att kissen är snäll och jag bara överdriver hur hemsk han är. Hade iaf fina rivmärken som bevis på att katten är elak. Och bortskämd måste han ju oxå vara eftersom torrfoder inte duger. Han piper tills någon fixar annan mat åt honom. Likaså duger inte vatten heller, nej han piper tills någon ger mjölk. Men han är väl bara såhär elak tills vi börjar vänja honom vid att vara ute, ska bli skönt att få slänga ut honom när jag blir riktigt arg, känns lite hemskt att slänga in honom på wc.
Har annars inte gjort något alls idag förutom att vara sur. Katten elak och sambon med sitt "jag mååååååst, jag skaaaaaaaa, SUCK jag mååååååst diiiiiiiisk, va tyckä du, ho tyckä du, vill du, ska vi" finns de dagar då jag skulle ha lust att slänga in honom på wc oxå.
Imorgon blir det då både rådgivning och förberedande kurs. Jag ska gå själv till rådgivningen, till helt ny rådgivning med ny rådgivningsgumma och nya saker. Tänk om hon tycker det är hemskt hur mycket jag gått upp i vikt och bara kommer sitta och klaga på mig. Tänk om hon får för sig att picka sönder mig? Tänk om jag ökat två kilo! Hoppas det är sista gången jag måste gå själv, lite skrämmande. Finns ingen att titta på då jag blir pickad.
Och förberedande kursen är sista gången. Det skulle vara om hur man sköter bebisen tror jag. Så då efter imorgon är det fritt fram för bebis att komma ut, bara mitt HB är bra, annars får h*n stanna kvar minst tills HB är bra igen. Men det borde vara bra, har hällt i mig ännu en flaska järntillskott, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0