Rådgivningsbesök vecka 38

Allting gick jättebra idag, så skönt :) Blodprovet jag var och ta förra veckan visade att allt är bra och jaa, faktiskt så var allting bra. Hade dock gått upp 1.8kg på en vecka, men det är för att jag samlat på mig så enormt mycket vätska. Igårkväll svällde jag upp som en ballong och imorse var jag ännu otroligt svälld överallt. Från ansiktet ner till tårna, haha. Men hon klagade inte på min viktuppgång utan förklarade än en gång för mig att det är normalt och vätskan försvinner sedan när jag fött bebisen så inget att vara orolig för för det är helt normalt. Åh vad glad jag blir av att vara hos dendär gumman, så mycket snällare än den förra! Men det var sista gången jag fick träffa henne idag, nästa vecka ska jag börja gå till mödrarådgivningen här i Jeppo, håller tummarna att gumman här oxå e snäll :)
Urinprovet var jättebra, allting e jättebra med mig, så skönt att höra! Och blodtrycket var 108/68.
Hon kollade inte ens mitt HB för allting e superbra, har nog aldrig varit såhär glad förr efter ett rådgivningsbesök, allt e bra! :) och fick veta att livmodern övar sig då jag har så ont så det är inget farligt och likaså då bebis sjunker så gör det oxå ont, helt normalt :) och det är bra att jag är så lugn som jag är gällande förlossningen, jag kommer klara det bra, men det är väl något de säger åt alla fast ändå skönt att få höra :) Hon tyckte det var bra att jag inte har några tankar eller funderingar gällande förlossningen så kommer jag klara det bättre eftersom jag inte förväntar mig något, tar dagen som den kommer. Så då har jag än en gång fått höra att det är bra att jag inte är en person som planerar :)
Bebis håller på att fixera sig så SF-måttet var 32.5, sist var det 33. Hjärtslagen låg på 140 och hjärtat slår jämnt och fint så allting e bra med bebis oxå. Alltså, allting e bra med både mig och bebis och finns inget att klaga på, för allt är normalt och bra. Första gången under hela graviditeten jag fått höra det! Underbart! :)
När vi kom hem från rådgivningen så åt vi ris och broiler och var sedan till posten efter ett paket. Bebis kläder och så en amningsbh åt mig, misstänker även att den där kommer vara för liten, men hittar ingen större storlek, tycker lite synd om mig själv. Menmen, nog hittar jag väl någon passlig sedan hoppas jag :)


Kommentarer
Postat av: Wirrie-bell

Om du behöver hitta Bhar med större kupa så har change :) Jag venne om dom har amningsbhar men det borde dom ha :D

2011-11-03 @ 16:12:52
URL: http://wirrie-bell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0