Rådgivningsbesök vecka 39

Var till rådgivningen här i Jeppo idag, satt där från 10.30 - 11.50. Gumman var trevlig och jag förstår nu mycket mera. Hon tror att förlossningen startar inom två veckor för det är väl som så att slemproppen har åkt. Jag som hade föreställt mig att det skulle vara en gulgrön stor klump som skulle se ut som en champangeflaskas kork ungefär, haha :) tydligen är slemproppen bara något genomskinligt slem som kan ha lite blod och/eller gula "strimmor" i sig. Lite skrämmande var det då hon gång på gång sa att bebisen ska komma ut genom ett litet, litet hål och det kommer att göra JÄTTEONT då det ska ut genom en liten liten gång, hon sa det många gånger efter att jag sagt att jag inte är rädd eller nervös inför förlossningen, men sen sa hon oxå att jag ska ta smärtstillande och jag kommer nog att ta allt jag blir erbjuden om jag känner att jag behöver :) och hon sa att jag inte behöver vara rädd att ha sönder bebisen, för den håller att komma ut genom en liten, trång gång så den går inte sönder i första taget, och många är rädda att ha sönder bebisar.
Annars så har jag gått upp ett helt kilo på 5 dagar, men jag har samlat på mig jättemycket vätska under någon dag, hon sa oxå att det är vanligt och hon kände på mina händer och jag har nog fått klart för mig nu att den hemska viktuppgången beror på vätska, inte att jag äter för mycket eller för lite eller rör på mig för dåligt. Så den där gumman jag var till förr var elak då hon sa att jag äter för mycket och för lite.
Blodtrycket var bra 105/70, urinprovet var bra, HB var 118, SF-måttet 33.
Bebis puls låg på 125 och har huvudet nere. Så det där med att bebis är pojke om pulsen är under 140 och flicka om det är över 140 är nog bara bullshit, annars är bebis hermafrodit ;)
Så nästa onsdag är det dags att åka till rådgivning igen, och då ska sambon med. Hon var t.o.m så snäll att vi fick tid 14.30 så sambon ska få sova då han jobbar natt nästa vecka :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0