Städa

Passade på att tvätta bebisens nya kläder oxå så nu slipper jag tvätta bebiskläder på någon vecka. Städade även wc och sovrummet, vek kläder och blev galen på sambons strumpor. De ser lika ut men har ränder på skaftet, och vissa har bara en rand medans vissa har fyra och då måste man sätta en rand med en rand, för ränderna är som "storkek". Tog över en halvtimme för mig att diska lite.
Gick även och plockade upp mandarinskal från golvet, slängde ungefär hälften av all mat vi har i kylskåp och svalskåp och var ut med roskis, upptäckte att den där dumma katten hade dragit upp mitt skosnöre, blev galen på honom och hade lust att sätta mig och gråta, bet ihop och band skon. Blev galen på katten, slängde ut honom, njöt av att det var lungt och jag kunde ha upp dörren till sovrummet sålänge jag städade där, släppte in Max, blev galen på honom - ropade lite åt honom och slängde sedan ut honom. Hämtade posten, släppte in Max, åt, blev galen på Max, slängde ut honom. Släppte in Max. Sambon kom hem och jag är inte ett dugg förvånad över att han inte gjort ett piss idag, han sa att han skulle dammsuga men icke sa nicke. Så här sitter jag och är förbannad, tvättkorgen är full för sambon kan inte sätta sina smutsiga kläder så jag får tvätta dem. Lägenheten ser ut som jag vet inte vad. Jag måste torka ur alla köksskåp vi har, vill inte ha maskar här. Måste torka damm ännu innan bebis ska komma och har ännu lite bebisgrejsimojs att köpa och att torka av.
Köket ska städas och vardagsrummet. Måste handla, vi har just ingen mat(förutom det i frysen som jag kan värma då bebis har kommit och sambon jobbar). Jag måste städa kylskåp och svalskåp, måste byta sängkläder och jag blir galen! Så mycket att göra och ifall inte bebis tittar ut själv blir jag igångsatt redan om 16 dagar!! Hur ska jag hinna? Och sambon misstänker bebis kommer denna helg. Hoppas inte för jag har mycket att göra. En hel massa kläder att tvätta. Och jag ska baka.
Julklappar ska köpas och jag är för tillfället fattig, kommer pengar 18 november och då kommer jag knappast springa runt och köpa julklappar, att jag inte tänkt på det förr! Ska ge syrran råstampade lingon, måste hälsa på mamma och pappa så mamma får sina burkar tillbax. Måste hälsa på sambons föräldrar. Jag vill hinna och hälsa på farmor innan bebis kommer, har inte träffat farmor sedan i augusti? Hoppas verkligen inte att bebis kommer ännu, har inte tid.
Känner jag sambon rätt så kommer han inte tänka på att dammsuga innan jag har värkar, då är det försent så jag får väl göra det själv. Han gör inget på jobbet för tillfället, idag vek han en tröja på jobbet och skrev en beskrivning på hur han gjorde. Imorgon ska de bygga med lego. Och onsdag ska vi till rådgivning. För mycket att göra, för lite tid. Hur står folk ut?! Har redan kommit mer disk och katten blev nyss utslängd igen.
Orkar inte! Har ont överallt. Jag blir ju galen! Om kattfan inte låter mig vara imorgon så får han allt bli utekatt på heltid, hoppas han blir uppäten av grannens stora fula frass.
Skulle kunna gå och gråta eller något, måste duscha men orkar inte stå mer idag. Snart blir jag hungrig igen och jag åt just. HOPPAS HOPPAS HOPPAS att sambon får tummen ur röven och dammsugar imorgon, jag tål nämnligen inte våran dammsugare, sladden är så kort att man måste dra ur då man dammsugit halva rummet och stöpsla i på andra sidan. Då är rummet inte så stort...
Hahahaha, jag kan ju drömma. Vi ska handla imorgon, jag får ta och dammsuga själv. Så nu är morgondagen fullbokad - tvätta kläder, damma, dammsuga, byta sängkläder, släng ut täcken, kuddar, filtar, mattor, tvätta golv, jaga katt, handla, tvätta kläder, diska och då ska jag få intryckt mat däremellan. Mamma hur har du stått ut? Du måste ju vara superwoman eller något!


Kommentarer
Postat av: Anonym

tror int e tar na läng fön e blir ti BB rejso tå dö anstaltar så de å vill ha allt fäädi nö ....å va rolit tå dö skänkte en tanke ti me å :) kanske dö håller på å blir vuxen skrållan min <3

2011-11-15 @ 15:06:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0