Tisdag

Kom nyss från sista förberedande kursen. Vet tyvärr inte vad gumman pratade om och det vet nog inte sambon heller. Han och en annan somnade nämnligen, så otroligt "duktig" var hon. Och jag satt och räknade sammandragningar då rådgivningsgumman frågade av mig hur många jag har per dag. Eftersom jag inte var berädd på att få en sådan fråga så hade jag ju inget bra svar så hon trodde då mellan 5 och 10, men det är nog mycket mycket mer eftersom jag haft 7 på två timmar, och då är det en lugnare dag idag.
Lite synd att gumman som höll barnvårdskursen stod och läste direkt av papper och med sådant tonläge att man försökte hålla sig vaken istället för att kunna lära sig något. Uppfattade iaf att vi måste köpa febertermometer, badbalja och zinksalva och olja. Vi får inte heller bada bebisen utan ska vänta tills de kommer från rådgivningen på hembesök, då lär de oss bada ungen. Vilket vi lärde oss förra gången då kursen handlade om amning.

Haft ut katten två gånger idag, ena gången var jag ut med kissen oxå och plockade in honom då han försökte smita över till grannen, andra gången var ingen av oss ut med Max så smet han till grannen, han hittade en stor frass att springa efter men kom snabbt in tillbax, han tyckte tydligen det var rätt kul ute då han försökt få upp dörren några gånger efteråt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0