Förberedande kurs

Var på familjeförberedande kurs nu ikväll. Det var två andra blivande mammor där oxå, jag förstås yngst och jag har beräknad födsel först. Gumman som höll kursen försökte förklara hur sammandragningar känns och jämförde det med sendrag, jag började nästan skratta. Sendrag? Känns inte alls som sendrag. Sammandragningar e jobbiga men sendrag brukar vara kul.
Sen fick vi veta såna grejs alla nog redan visste, och så fick vi veta vad vi ska packa ner i "bb-väskan". Vi behöver ju egentligen inget alls förutom hygienartiklar. Behöver inte ens ta med bebisen kläder utan det kan vi lämna hemma i en väska så får pappan ta med väskan när vi ska åka hem så är det bara att byta kläder på bebis och åka hem :) fick veta att man kan få familjerum eller så kan de flytta in en extrasäng så får pappan oxå sova på BB med en. Hon pratade oxå om besökstider så mamma får kanske då hälsa på mig, wiie!
Annars så pratade gumman bara på med att man klarar förlossningen olika, beror på hur bra man kan hantera smärta och jag skulle säga att jag klarar bra av smärta, brukar kunna må dåligt eller svimma men annars brukar jag nog bara ligga och bita ihop. Vill klara mig själv, vilket kan vara en nackdel då jag inte kan klara förlossningen själv. Och så pratade gumman på om att pappan vet nog hur han ska göra och när han ska sluta eller hjälpa och allt sånt. Det vet inte sambon för vi känner varandra inte så bra ännu, han vet inte hur jag brukar vara. Dum som jag är så har jag bitit ihop och varit snäll så han kommer säkert få någon värre chock sedan.
Om två veckor ska vi på besök till BB :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0