Mödrapoliklinik

Var till mödrapolikliniken idag, sista gången! Fick saker på magen som skulle kolla bebis hjärtljud och mina sammandragningar. Hade bara de där sakerna en liten stund på magen, men hann ha tre sammandragningar under den tiden. Och bebis som inte verkar tycka om den där maskinen riktigt så sparkade och levde på värre än normalt, haha. Lämnade ett urinprov och allt var bra, så där fick rådgivningsgumman igen! HAHA!
Och så var det sedan dags för sista ultaljudet. Frågade snällt av läkaren ifall jag kunde få någon bild, fick svaret "nej, den e för stor och du har väl fått förr." Läkaren presenterade sig inte ens utan var faktiskt riktigt otrevlig. Tyckte han var rent av HEMSK! Bebis var inte alls för stor. Han kolla huvudet, fick inte veta något och fick inte heller se riktigt något. Han kolla skelett och hjärta och navelsträngen, bebis väger ungefär 2.7kg och så var det klart. FICK INTE SE NÅGOT! Som jag hade LÄNGTAT att få se bebis igen, och jag fick inte se. Så var mycket arg då jag åkte därifrån, det var inte snällt gjort! Usch vad rasistisk jag kände mig efteråt oxå, hemska tankar. Trodde inte jag kunde vara sådär rasistisk ens, hoppas det bara är tillfälligt, annars brukar jag inte ha problem med utlänningar, men den där gubben fick mig att se svart.
Men rådgivningsgumman får ta och sluta klaga på min viktuppgång nu eftersom bebis väger normalt och är normalstor och jag inte har socker i urinen. Hon kan tydligen inte glömma den där ena gången, och varför skulle jag inte ha haft det den gången då jag tryckt i mig en massa lyxbitar. Min viktuppgång kan jag inte ens göra något åt, har testat allt hon sagt så det får helt enkelt vara såhär. OCH mamma gick upp mycket när hon var gravid så inte så konstigt att jag oxå går upp en hel del.
Sambon sa för över en timme sedan att vi ska åka till hans farmor och farfars på eftermiddagskaffe, men han sover nu. Jag frågade av honom för länge sen om vi ska åka nu, han sa strax men här sitter jag. Smakade just på äppelkakan jag lagade, den var inte så god, haha. Och igår lagade jag citronrulle, den där fyllningen var skitgod, så sur och mums :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0