Onsdag

Har så svårt att somna så inatt har varit så gott som sömnlös. När jag äntligen fått somnat så kom alarmet på, då skulle sambon upp och det var 20 före 6, sedan det har jag inte kunnat sova mera. SUCK.
Var till BB igår och kolla, såg även två nyfödda ungar och herregud vad små de var! PYTTESMÅ! Ser ju dubbelt större ut på bild, jag minns inte att lillsyrran någonsin var sådär liten. Och här har jag suttit och läst om att de har så stora huvuden och blablabla, pyttsan. Minimala är vad de där bebisarna var. Jag kommer ju laga sönder bebisen eller något om h*n oxå är sådär pytteliten. Såg ju mycket mindre ut än dockor t.o.m.
Eftersom jag är förstföderska så får väl sambon sova med mig på BB när bebisen kommit ut, och även innan bebisen kommit ut om vi hamnar att övernatta på BB då. Det konstiga är att de har besökstider, men ingen får komma på besök. Barnets pappa och syskon får ju komma till BB, men ingen annan. Så mamma får inte hälsa på mig :(
Det var nog helt annorlunda än jag föreställt mig, hur skulle man orka ligga i förlossningssalen ännu i två timmar efter att bebis kommit ut. Vad hade de tänkt man skulle göra ifall man får riktigt tråkigt, hänga i ringarna som pinglade ner från taket eller? Tyvärr fick vi ju inte se en sån där förlossningsstol, eller vad det nu än hette, så jag ser ännu en wc framför mig då jag tänker på det, haha. Tror jag ska ta och testa den sen, bara för att.

Idag ska jag baka bullar, lycka till säger jag bara. Våran spis slutade fungera igår mitt i plättstekningen. Jättekul då man har ungefär halva smeten kvar och spisen slutar fungera. Hänt så en gång förr, då försökte jag koka potatis i fem timmar! Ska ta och ringa och klaga på spisen(igen) lite senare. Sist så pillade bara en gubbe lite på någon pinne så var luckan rak och fin igen, han sa att han skulle komma med ett ugnsgaller åt oss om någon dag och det var i maj han sa det. Tycker inte om att bo i lägenhet, får inte ens fixa saker själv heller. Nästan så man måste gå på tå för att inte råka fixa ett märke på någon vägg eller nåt, och våra väggar är dåligt målade. Har dåligt övermålade fläckar lite här och där. Men snart, snart ska jag bo i ett hus. Hoppas jag iaf.

Annars så hade jag planerat att 1:a oktober skulle jag plocka fram en burk dit sambon skulle få släppa 1€ varje gång han svär så han skulle sluta svära så inte bebis sen börjar svära så mycket. Men inte har jag fått fram den burken. Bebis skulle vara rik om jag skulle ha plockat fram burken 1:a oktober.
Anledningen till att jag vill att sambon ska sluta svära är just för att jag vet att ungar lätt tar efter sina föräldrar. Jag växte upp med mamma och pappa som inte brukar svära, endast då de blivit så arga att det inte funnits ord som kunde beskriva hur arga de varit har det kommit någon liten svordom ur dem och då har vi förstått hur otroligt arga de varit. När jag var liten och passade på att svära lite så fick jag munnen tvättad med tvål, haha. Och faktiskt så har vi inte svurit så mycket, det är jag glad över. Men då igen sambons familj, där svär de och har nog alltid gjort det, den ena värre än den andra - haha. Och jag vill verkligen inte att min bebis ska svära så om inte jag eller sambon svär så kanske inte bebis svär inför oss sen när h*n blivit större. Vill ju inte att första ordet ska vara "fan". Haha, och jag som bara för en tid sedan tänkte att det är skitsamma om mina ungar svär sedan, men nejdå, det var inte alls skitsamma. Vill inte att bebis ska prata fult, vill inte att bebis ska ha föräldrar som pratar fult. Bara att försöka få fram den där burken nu då för jag tycker sambon bara svär mer och mer för var dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0