Rådgivningsbesök vecka 35

Märkte idag att rådgivningsgumman inte lyssnar på mig. Förra gången pratade hon en massa om depressioner när man är gravid och när man just har fött barn, hon frågade av mig om jag känner mig deprimerad och jag sa NEJ. Hon sa då oxå åt mig att jag MÅSTE ringa de jag umgicks med förr för jag kommer bli jättedeprimerad om jag inte har någon att prata med, well... Jag klarar mig superbra med bara mamma. Likaså så MÅSTE jag ta telefonnummer av de andra som är på förberedande kurs. Troligt att jag skulle göra det, jag är mycket yngre och den ena sitter och stirrar dumt på mig lite nu som då. Så jag tycker inte riktigt om dem, vet inte varför men. Så varför skulle jag hålla kontakt med någon jag aldrig ens pratat med och som jag känner mig obekväm att vara nära?
Nåja, hur som helst. Rådgivningsgumman frågade av min sambo om han märkt att min depression(VAD?!) blivit bättre och vi båda satt som frågetecken. Vilken depression?! LYSSNAR HON ENS?!
Fanns mycket att klaga på idag, min viktuppgång, mitt HB och att jag inte tagit upp kontakten med dem jag umgicks med förr. Jag kommer inte ta upp kontakt, behöver dem inte. Märkte redan i skolan att jag mognat för mycket för att kunna tycka det är kul att umgås med dem, känns konstigt men så är det. Jag har inte samma humor längre heller och jag tar illa upp av deras "tjockis"-skämt. Så nej, jag tar ingen kontakt.
Hade ökat i vikt med 1131g/vecka och fick rådet att äta mindre, tills hon frågade om jag brukade småäta, jag svarade att jag hade slarvat med ätandet så jag hade ätit för lite och därför ökat så mycket i vikt. Glömde t.o.m bort att äta varm mat vissa dagar, ajabaja. Men nåja, jag ska äta oftare.
Mitt HB var 111 så det hade inte ändrast sedan förra veckan så jag ska ta järntillskott två ggr/dag, känns inte bra att jag ska göra det eftersom jag läst att man INTE får ta mer än den rekommenderade dosen och jag tar järntillskott i flytande form så inte mer än 20ml/dag, men tydligen ska jag ta 40ml/dag nu då...
Blodtrycket var bra, sa hon. 110/60.
Tack och lov tjatade hon inte på om sockerbelastning denna gång, hon accepterade(och lyssnade) då jag sa att jag inte vill.
SF-måttet var 32, och bebisen ligger i 1:a hjässläget(=ligger med ryggen mot min vänstra sida och huvuder neråt). Bebisen hade sjunkit men är inte fixerad ännu. Bebis puls var 142.
Nästa gång blir 27.10 och då ska jag till en annan gumma, TACK OCH LOV! Fick en rolig pissburk med hem, hehe. Ska nämnligen hålla mig i fyra timmar och att hålla sig ända tills vi är i Esse går nog inte, haha. Blodprov ska hon ta då oxå, sista gången hoppas jag. Och så ska det väl bli att kolla blodsockret då oxå. Vet inte varför dendär gumman jag går till ska envisas så med att fortsätta ta blodsockret nu när det alltid varit riktigt bra, det var ju t.o.m bara 4.6 då jag ätit jättesött morgonmål bara ungefär en timme innan. Men nåja, det är ju bara ett stick i fingret.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0