Rådgivningsbesök vecka 37

Underbart rådgivningsbesök, ett av de bästa faktiskt! Gumman jag brukar vara till var ledig så jag var till den bättre :D
Och min viktuppgång skulle jag inte ha kunnat göra något åt för jag samlade på mig en massa vätska fick jag veta.
Denna gång hade jag gått ipp 550g/vecka, superbra med tanke på att för två veckor sedan gick jag upp 1131g/vecka. Mitt blodtryck var 110/70 och mitt HB hade blivit jättebra, 119 :) nästbästa det varit under hela graviditeten, ja nästan under hela mitt liv har jag för mig. SF-måttet var 33, blodsocker 3.9. Bebis tyckte inte om då hon petade på min mage, h*n var lite arg till först så pulsen låg på över 160, lugnade sig sedan och låg runt 130. Bebis ligger i hjässläge ännu, tack och lov :)
Rådgivningsgumman skulle oxå ta ett tredje sista blodprov eftersom jag är RH negativ, först pickade hon i vänster armveck men hittade ingen blodåder, sedan pickade hon i höger armveck men hittade inte då heller så väl omplåstrad och snurrig i bollen fick vi åka in till staden till laboratoriet och där blev jag pickad i vänster armveck, skulle klämma ihop handen så hårt jag bara kunde, så pickade hon och jag glömde slappna av. Blev jättesnurrig och försökte andas och slappna av, men jag kunde inte slappna av. Hon grävde lite i armen innan hon hittade någon ådra, huuä. Mådde lite illa efteråt så vi åkte till McDonald's och äta. Var sen till prisma och köpte mer järntillskott(tre flaskor har åkt på ca en månad) och gick runt där en bra stund, tills jag fick ont och kände mig svimfärdig, då åkte vi hem och usch vad ont jag hade under hela vägen hem.
Jo, fick oxå veta att mina smärtsamma sammandragningar är förvärkar så får väl börja kalla dem det istället för sammandragning, haha :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0