Tisdag

Ännu en kväll med förberedande kurs avklarad.
Gick igenom smärtlindring vid förlossning och vad som händer ifall bebisen "sitter". Tydligen gör man inte riktigt några vändningsförsök mera utan det blir kejsarsnitt. Hoppas hoppas bebisen har huvudet nere nu resten av tiden oxå, haha.
Fick peta lite på en sugklocka så nu tror jag inte de ser ut som stora trattsaker mera, haha. Pytteliten sak var det. Blev oxå lite rädd för kejsarsnitt, vill inte så hoppas bebisen mår bra sen när det är dags.

Var en sväng till staden idag, skulle kolla lite mer bebiskläder för overallen vi har åt bebis är nästan dubbelt större än en "normalstor" nyfödd bebis så skulle inte sitta fel med en lite mindre. Hittade inte någon bra. Hittade inget åt bebis egentligen. Skaffade mig två amningsbh:ar som jag misstänker kommer vara alldeles för små sen. Mina bröst har tydligen växt två storlekar under graviditeten så amningsbh:arna passade nu, haha. Sambon tyckte dock jag skulle använda dem nu, han tycker de är bättre än vanliga just pga "luckorna".

Nåja, nästa veckas tisdag blir det BB-besök från förberedande kursen. Och veckan efter det blir det ultraljud :) och lite pickande och sånt. Och på torsdag blir det att åka till rådgivningen. Hoppas jag inte gått upp sådär äckligt mycket så gumman slipper klaga på min viktuppgång. Hoppas hon inte nämner sockerbelastning och hoppas mitt HB är bra och att blodtrycket blivit ännu lite högre. Haha, men jag hoppas väl på för mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0