Det där med att vara gravid

Även fast jag tycker det e smått mysigt att vara gravid och jag inte haft några som helst problem och jag skulle kunna tänka mig att vara gravid flera gånger så tycker jag det börjar räcka nu. Jag vill ha ut min bebis snart. Då slipper jag blodprov och att bli vägd hela tiden, jag slipper höra att jag måste äta det och får inte äta det och jag går upp för mycket och det är dåligt att gå ner och allt där emellan. Men framför allt så får jag se min bebis, ha bebis nära mig istället för inuti mig.
Och ännu väntar jag bara på att bli nervös eller något, bebisen ska ju ut någon gång så jag borde väl vara nervös. Men nej, inte ännu. Känns lite konstigt att vänta på att jag ska bli nervös, men då vet jag att jag fattat att jag faktiskt ska föda barn.
Och jag väntar ännu lite på att jag ska få halsbränna eller något. Jag har druckit kaffe och te hela graviditeten och jag har inte drabbast av halsbränna, min kropp måste tåla sjukt mycket fast jag är gravid. Det är tufft.
Bebis har inte riktigt velat sparka något nu när jag är hos mamma och pappa, varför vet jag inte. Ibland rör h*n lite på sig men inga sparkar kommer. Kan slå med handen eller röra på baken och så sträcker h*n på sig så mycket att huvudet trycker på pissblåsan och baken trycker på lungorna, då är det svårt att andas, nästan så jag blir svimfärdig av det. Tänk att bebis är så stor att h*n kan trycka på min pissblåsa och lungorna på samma gång, hehe :) stor och fin bebis, som snart kommer ut och behöver mig och sambon mer än något annat :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0